דברים שחשוב לזכור כששוכרים רכב לחודש

רכב מושכר לטיולהדודה מאמריקה מגיעה לחופשה של מספר שבועות ואתם מעוניינים לחרוש איתה את הארץ? החלטתם לקחת חודש שלם של חופש לטובת ירח דבש ברחבי ישראל ואין לכם רכב? עומדים להתניע פרויקט בן חודש שמחייב אתכם להתנייד עצמאית עם רכב פרטי? מצוין! כיום ניתן לשכור רכב לכל תקופה שהיא, בתנאים מצוינים וללא שום בעיות. במאמר שלפניכם נפרט בנוגע לכל הדברים שחשוב לזכור כששוכרים רכב לחודש.

כמה זה עולה לנו?

רוב הסיכויים שמודעות הפרסום של חברות המציעות שירותי השכרת רכב לחודש כבר הספיקו לצוד את עיניכם בהבטיחן מחירים נמוכים בצורה חשודה. שימו לב – בדרך כלל המחיר שיזעק משלטי החוצות הוא המחיר שתיהנו ממנו בתנאים ספציפיים ביותר. כך לדוגמה, ישנן חברות המשכירות רכבים במחיר של 99 שקלים ליום בלבד. העניין הוא שכאשר נכנסים לעובי הקורה, מגלים כי המחיר רלוונטי רק לרכבים קטנים במיוחד, בעלי גיר ידני.

לכן אם התכוונתם לצאת לטיול ארוך ולקחת את כל המשפחה המונה סך הכול חמש נפשות בוגרות, ייתכן שמדובר ברכב שאינו רלוונטי אליכם כלל, זאת כמובן אם אתם מעוניינים שהנוסעים במושב האחורי יחושו בנוח במהלך הנסיעות הארוכות. בדיוק באותו האופן, במקרים רבים המבצעים האטרקטיביים רלוונטיים רק לכמות מסוימת של קילומטרים. ישנן חברות, למשל, המציעות מחירים נמוכים ביותר, כל עוד השוכר מתחייב שלא לעבור מכסה של 50 ק"מ ליום. לאור זאת, כאשר אתם שוכרים רכב לתקופה של חודש, טוב תעשו אם תבררו מראש האם קיימת מכסה של קילומטרים ואם אכן קיימת מכסה שכזו, בררו כמה כסף תצטרכו לשלם עבור הקילומטרים ה"חורגים".

עוד נציין בהקשר לעלות, שחשוב ביותר לברר נתונים בנוגע לענייני ביטוח. כאשר שוכרים רכב לתקופה ארוכה יחסית, ישנו סיכוי ממשי לתקלות ולבעיות לא צפויות ועליכם להיות בטוחים שאתם נהנים מכיסוי ומוגנים מפני מקרים של תאונות, גניבה של הרכב, נזקים מכניים ועוד.

יש עם מי לדבר?

לא אחת ההתרגשות הגדולה לקראת הטיול ושכירת הרכב, גורמת לנו לשכוח לסגור פרטים חשובים. זוהי הסיבה שבגינה רבים השוכרים שיוצאים לדרך מבלי שהם טורחים לברר פרטים קריטיים הנוגעים למשל לפרטי ההתקשרות עם חברת ההשכרה או שירותי הדרכים. כמו כן, ישנם אלה שלא מודעים לכך שבמקרה של תקר, אין להם את מי להזעיק, מכיוון שהשירות ששילמו עבורו לא כולל החלפת גלגל.

לכן במעמד ההשכרה ולפני שתצאו לדרך, דאגו לקבל את כל הפרטים החשובים הנוגעים להתקשרות, הבינו כיצד עליכם לפעול במקרה של תקלה או תאונה, אילו בעיות יצדיקו פנייה לחברת ההשכרה ואילו עליכם לפתור בעצמכם ועוד. את מספר הטלפון שמרו מכל משמר, לא רק בזיכרון של הטלפון הנייד שלכם, אלא גם בארנק, ליתר ביטחון.

התאמת הרכב לצרכים שלכם

הואיל ואתם הולכים לבלות לא מעט זמן ברכב, מומלץ מאוד שתמפו את הצרכים שלכם בצורה מדויקת ומפורטת ככל האפשר. לדוגמה, עליכם להבין כמה ציוד אתם מתכוונים לקחת אתכם ולחשב בהתאם את גודל תא המטען הדרוש. נקודה זו חשובה במיוחד אם אתם מתכוונים לצאת לטייל עם ילדים קטנים ולפיכך צריכים תא מטען בעל נפח גדול לאחסון עגלה או טיולון. תא מטען רחב במיוחד נחוץ גם אם אתם מתכוונים לעשות שימוש במקרר לרכב או אם אתם מעוניינים לקחת אתכם ציוד קמפינג רציני שכולל יריעות ברזנט, אוהלים וכו'.

מובן שיש לשכור סוג מסוים של רכב אם מטרת השכירה היא לצאת לטיול בשטח מאתגר כמו חוף ים או יער וכן לזכור כי בסופו של יום כפי שכבר ציינו, חשוב לדאוג לנושא הנוחות של הנוסעים כולם. בכל מקרה, השכרת רכב לחודש היא לא עניין של מה בכך ולא תמיד ניתן לדעת מראש האם הרכב שבחרתם אכן יתאים לצרכים שלכם. אי לכך, מומלץ ביותר להכניס לחוזה השכירות סעיף שיאפשר לכם להחליף רכב תוך מספר ימים בהתאם לצורך.