חשוב לדעת: על מה להסתכל כשמשכירים רכב לסופ"ש?

אישה נוהגת בכפרהשכרת רכב לסוף השבוע נחשבת להשכרה לתקופה קצרה יחסית. זוהי הסיבה בגינה שוכרים רבים הזקוקים לרכב לסוף השבוע בלבד, מקלים ראש בנושאים חשובים מאין כמוהם שיש לתת עליהם את הדעת. אם אתם מתכוונים לשכור בעתיד הקרוב או הרחוק רכב לסוף השבוע, הרשו לנו להזמין אתכם להקדיש מספר דקות ולקרוא את המאמר שלפניכם. ריכזנו בו מספר נקודות חשובות שיכולות לחסוך לכם לא מעט כסף ולמנוע בעיות מיותרות. קריאה נעימה ושיהיה לכם סוף שבוע מצוין!

כמה זה עולה לנו?

זה אולי יפתיע אתכם לגלות, אבל גם כשמדובר בתקופות השכרה קצרות ואפילו כשמדובר ביום או יומיים בלבד, עדיין ייתכנו פערי מחירים לא צנועים בכלל בין חברות ההשכרה השונות. כמו כן, ישנם פערים משמעותיים בין עלות ההשכרה של רכבים מקטגוריות שונות: עלות השכרת רכב לסופ"ש עם גיר ידני למשל, לרוב תהיה שונה מעלות ההשכרה של רכב עם גיר אוטומטי ומובן שהעלות לא אחידה בין רכבי שטח, רכבי יוקרה ורכבים קטנים סטנדרטיים.

גורם נוסף המשפיע על עלות השכרת רכב הוא מספר הקילומטרים. שכירת רכב ללא הגבלת קילומטרים תהיה לרוב בעלת עלות גבוהה יותר באופן משמעותי מאשר שכירת רכב עם מכסה מוגבלת (בהקשר זה נציין כי ישנה חשיבות עליונה להחזיר את הרכב עם טנק דלק מלא).

לאור זאת, אל לכם להקל ראש או להתעצל – טרחו לברר מהן העלויות שתצטרכו לעמוד בהן, מהם הגורמים המשפיעים על המחיר, מהם המבצעים המתקיימים בכל חברה ועוד. תמיד תערכו השוואת מחירים בין החברות השונות לפני קבלת החלטה.

תנאים מיוחדים לנהגים חדשים

אם אתם נהגים חדשים או נהגים חדשים צעירים, קחו בחשבון שלא כל חברת השכרת רכבים תשמח להשכיר לכם רכב לסופ"ש. זאת מפני שידוע כיום כי ההסתברות שנהגים חדשים וצעירים יהיו מעורבים בתאונת דרכים גבוהה יותר מההסתברות שנהגים בעלי ותק יהיו מעורבים בתאונה. אי לכך, גם אם יואילו להשכיר לכם רכב, היו מודעים לזה שישנה אפשרות ריאלית ביותר שעלות ההשכרה תהיה גבוהה מהרגיל. בכל מקרה מומלץ לברר נושא זה כמה שיותר זמן מראש כדי למנוע הפתעות לא נעימות, אם הוא רלוונטי אליכם כמובן.

היכן ממוקמים הסניפים של חברת ההשכרה?

דעו כי אם החברה מפעילה מספר סניפים, ייתכן כי תינתן לכם האפשרות להחזיר את הרכב בסניף שונה מזה שלקחתם אותו. אם לדוגמה אתם גרים בגליל העליון ומעוניינים להגיע לדרום כדי לבלות את סוף השבוע בבית ההורים, אין זה מן הנמנע שתוכלו לנסוע לדרום ולהחזיר בהגיעכם את הרכב לסניף הממוקם בדרום. באופן הזה תוכלו לחסוך את הנהיגה הביתה, כל עוד יש לכם סידור אחר ואתם לא מעוניינים לנהוג חזרה. מובן שמדובר גם ביופי של דרך לחסוך כסף, שכן אתם יכולים לקחת את הרכב ביום שישי בבוקר, להחזירו ביום שישי בצהריים וכך לחסוך יום שלם של שכירות.

באילו שעות וימים פתוחים הסניפים של הרשת?

כאשר אתם לוקחים את הרכב השכור מהסניף, עליכם לברר מהן שעות הפתיחה של הסניפים בימי השבוע השונים. זאת על מנת שלא תגיעו למצב שבו אתם נתקלים בסניף סגור.

מה יש לעשות במקרה של תאונה או תקלה ברכב?

מומלץ ביותר לקחת כרטיס ביקור של חברת ההשכרה ולשמור אותו בארנק וכן להכניס את מספר הטלפון של החברה לזיכרון של הטלפון הסלולרי. עוד מומלץ להחזיק בהישג יד את פרטי ההתקשרות של חברת שירותי הדרך הרלוונטית אליכם. למרות שמדובר בסך הכול על השכרת רכב לסופ"ש, עדיין אין באפשרותכם לצפות מראש תקלות בלתי צפויות וחשוב שתהיו מוכנים לאפשרות של בעיות כאלה ואחרות ברכב. שימו לב – אין דבר מתסכל יותר מלעמוד בצד הדרך עם רכב תקול מבלי לדעת למי צריך להתקשר וכיצד להזעיק חילוץ או ניידת שירות.