למה חשוב לשים לב כשמשכירים רכב גדול?

רכב גדולמתכננים טיול ברחבי הארץ בחיק המשפחה המורחבת והרכב הפרטי שלכם פשוט צר מלהכיל את כל הנפשות הפועלות? מעוניינים להעביר כמות גדולה יחסית של פריטים לדירה החדשה שלכם וזקוקים באופן חד פעמי לרכב גדול? הדודים מארצות הברית בדרך לארץ ואתם רוצים לעשות להם גודטיים ברכב מרווח שיוכל להכיל את כולם מבלי לחשוש שמא יסבלו מצפיפות במושב האחורי? ובכן, נראה כי אתם זקוקים לרכב גדול, שיוכל לשרת אתכם נאמנה ולספק את הצרכים הבוערים שלכם. במאמר שלפניכם נספק לכם את כל המידע הרלוונטי להשכרת רכבים גדולים.

רישיון מתאים לרכב גדול

כל עוד מדברים על השכרת רכב 7 מקומות, רוב הסיכויים שלא תצטרכו להחזיק ברישיון נהיגה מיוחד. לעומת זאת, אם מדובר ברכב בעל תשעה מקומות ישיבה או רכב מסחרי השוקל יותר משלושה טונות וחצי, לא תוכלו לשכור אותו אם יש ברשותכם אך ורק רישיון B. לפיכך, לפני שאתם מגיעים לסניף של חברת ההשכרה, זכרו לברר נקודה זאת ולציין בפני נותן השירות שישרת אתכם באיזה סוג של רישיון נהיגה אתם מחזיקים. בדרך כלל יוכלו להתאים לכם את הרכב הרלוונטי לסוג רישיון הנהיגה שלכם, אך בכל מקרה מומלץ לציין זאת מראש, על מנת שניתן יהיה לשריין עבורכם את הרכב המתאים מבעוד מועד.

היתרון הפיננסי של רכב גדול

מעניין לדעת כי השכרת רכב 7 מקומות יכולה להוות יופי של דרך לחסוך כסף. כך, לדוגמה, אם אתם מעוניינים להעביר כמה רהיטים או כמות גדולה יחסית של ארגזים מנקודה א' לנקודה ב' והרכב הפרטי שלכם פשוט לא מתאים למשימה מפאת גודלו הצנוע, הרי שבגדול עומדות בפניכם שתי אפשרויות: האחת, לשכור את שירותיה של חברת הובלות מקצועית והשנייה, לשכור רכב גדול. לא אחת האפשרות השנייה עדיפה יותר מבחינה כספית ולכן חשוב להתעניין בנוגע למימושה. למעשה, אין זה מן הנמנע שגם שכירת רכב גדול ופועל (סבל), תוזיל משמעותית את העלויות שתיאלצו לעמוד בהן.

כמו כן, אם אתם מעוניינים לצאת לטיול ברחבי הארץ עם יותר מארבעה בני משפחה או חברים ויש לכם רק רכב פרטי סטנדרטי אחד בן חמישה מושבים, תמיד תוכלו לשכור את שירותיה של חברת הסעות, אך בנוסף לתשלום עבור הרכב עצמו, תצטרכו מן הסתם גם לשלם את שכרו של הנהג הפרטי שלכם. גם במקרה זה, שכירת רכב גדול יכולה לחסוך לכם מאות, אם לא אלפי שקלים, בתלות בסוג הרכב הדרוש ובמשך תקופת השכירות.

לפני ששוכרים – משווים מחירים

התחרות בתחום השכרת הרכבים עזה ביותר והפערים הגדולים במחירים באים לידי ביטוי בין היתר בקטגוריית הרכבים הגדולים. מטבע הדברים, ככל שתקופת השכירות ממושכת יותר, כך הפערים הופכים למשמעותיים יותר. לאור זאת, מומלץ ביותר שלא להתעצל ולבצע סקר שוק מקיף ויסודי ככל האפשר: צרו קשר עם מספר חברות השכרת רכבים והתעניינו בנוגע לרכבים הגדולים השונים הכלולים בצי הרכבים של כל חברה וחברה. את הנתונים מומלץ לרכז בטבלה מסודרת, שתאפשר לכם להתרשם מהעלויות של כל רכב בכל חברה שתיצרו עמה קשר.

כאשר אוספים נתונים הנוגעים לעלות ההשכרה, חשוב לברר האם קיימת מכסת קילומטרים מסוימת שאין לעבור, להתעניין בנוגע לעלויות של פוליסות הביטוח השונות ובאופן כללי לברר כל מה שניתן בנוגע לעלויות פוטנציאליות. הכוונה היא לדוגמה למחירי שירותים נלווים (שירותי גרר או החלפת גלגל במקרה של תקר), אביזרים נוספים ועוד.

אפשרות להחלפת הרכב בהתאם לצורך

קחו בחשבון שייתכן שהרכב שתשכרו לא יהיה לכם נוח לנהיגה. אם אין לכם ניסיון בנהיגה ברכב גדול, דאגו לכך שבהתאם לצורך תינתן לכם האפשרות להחליף רכב תוך זמן קצר. ישנן חברות שיסכימו לתת לכם להתנסות בנהיגה בדגמים השונים ומומלץ לנצל את ההזדמנות לפני היציאה לדרך. בהצלחה!