המדריך להשכרת רכב בארץ

רכבים להשכרה
השכרת רכבים

בין אם אתם עומדים לפני השכרת הרכב הראשונה שלכם ובין אם אתם שועלי השכרה ותיקים, הרשו לנו להזמין אתכם לקרוא את המדריך המפורט שלפניכם, הכולל מבחר פרטים חשובים שלעתים נשכחים מדעת, שלא בצדק. מוכנים לצאת לדרך? הנה אנחנו מתניעים!

הגבלת קילומטרים

נתקלתם במבצע אטרקטיבי במיוחד? בררו מראש האם הוא תקף רק עבור מכסה מסוימת של קילומטרים. בדרך כלל עלות ההשכרה מושפעת במידה משמעותית מכמות הקילומטרים היומית שתנהגו ברכב ויש לברר נקודה זו לפני ששוכרים את הרכב.

סוג הפוליסה

לפני שיוצאים לדרך חשוב להבין כנגד אילו נזקים מכסה אתכם הפוליסה שרכשתם. רוב הסיכויים שיציעו לכם פוליסות שונות והשיקולים לבחירת הפוליסה נמצאים בידיים שלכם בלבד. עם זאת, חשוב לוודא שהבנתם את כל המידע הרלוונטי לפוליסה, כדי שחלילה לא תהיו מופתעים בקרות מקרה הביטוח.

רישיונות מיוחדים

מומלץ לברר פרטים הנוגעים לסוג הרישיון הדרוש לכם, בעיקר אם מדובר ברכב גדול בעל תשעה מושבים או ברכב מסחרי השוקל יותר משלושה טונות וחצי. כמו כן, אם אתם נהגים חדשים או נהגים צעירים, קחו בחשבון שעלות ההשכרה צפויה להיות גבוהה יחסית ובנוסף היו ערים לכך שלא כל חברת השכרת רכבים תסכים לספק לכם שירות. לכן, אם אתם נהגים חדשים או נהגים צעירים ואם אין לכם ניסיון של שנה לפחות על הכביש, דאגו להשכרת הרכב כמה שיותר מוקדם לפני המועד שבו תזדקקו לו בפועל.

מספר טלפון למקרה של תקלה או תאונה  

לפני שעוזבים את סניף חברת ההשכרה, חשוב לרשום את פרטי ההתקשרות עם החברה או עם חברת שירותי הדרך, לכל צרה שלא תבוא, וכמובן לשמור את המספר בהישג יד.

לפני שמחזירים – מתדלקים

לפני שתחזירו את הרכב, עליכם למלא את מיכל הדלק שלו, שכן חברות השכרת הרכב מטילות קנסות לא צנועים כלל על נהגים המחזירים רכבים לא מתודלקים. את התדלוק יש לבצע סמוך ככל האפשר לרגע החזרת הרכב, שכן די בכך שיחסר לכם ליטר בודד אחד של דלק, בכדי שחברת ההשכרה תהיה רשאית לגבות מכם תשלום נוסף.

תעריפים נוספים

לחברות ההשכרה השונות יש תעריפים שונים עבור אלמנטים מסוימים שלא כלולים בחבילה הבסיסית. במיוחד חשוב לברר פרטים בנוגע להשכרת אביזרים כאלה ואחרים (כיסא לתינוק, מעמד לטלפון נייד, דיבורית ועוד), בנוגע לשירותים מיוחדים (איסוף הרכב מבית הלקוח לדוגמה) ועוד. במקרים רבים מתגלות הפתעות לא נעימות כאשר מחזירים את הרכב פשוט משום שהשוכר לא טרח לברר מבעוד מועד פרטים חשובים הנוגעים לתעריפים מיוחדים . מומלץ כמובן למזער את הסיכוי לכך שמקרים מעין אלה יהיו מנת חלקכם.

דמי פיקדון

לפני שתוכלו לצאת לדרך עם הרכב השכור שלכם, תידרשו להשאיר פיקדון בסניף שממנו תיקחו את הרכב. הכוונה היא לכך שכרטיס האשראי שלכם יגוהץ בסכום של כמה אלפי שקלים, אך כל עוד הכול יתנהל כשורה, לא תחויבו בפועל. יחד עם זאת, עליכם לוודא כי ניתן לגהץ את הכרטיס שלכם וכי יש לכם יתרה מספקת. זה המקום לציין כי בגדול, למעט מקרים חריגים, השכרת רכב בארץ לא תתאפשר ללא כרטיס אשראי.

נסיעה בגבולות הארץ בלבד

בדרך כלל חברת ההשכרה לא תאשר לכם לצאת את גבולות המדינה עם הרכב ולא תאפשר לנסוע בשטחי הרשות הפלסטינית.

שעות הפעילות של הסניפים ומיקום הסניפים

מומלץ ביותר לברר מהן שעות הפעילות של סניפי חברת ההשכרה שממנה לקחתם את הרכב וכן יש לברר היכן הם ממוקמים, זאת מכיוון שייתכן מאוד כי יהיה לכם נוח יותר להחזיר את הרכב לסניף אחר מזה שלקחתם אותו.