כל מה שצריך לדעת על השכרת רכב לתקופה ארוכה

רכב חונה ליד היםבדרך כלל, כאשר מתעורר הצורך ברכב שכור, תקופת ההשכרה הנדרשת לא עולה על ימים או שבועות ספורים. יחד עם זאת, לא אחת מסיבות כאלה ואחרות, הרכב נדרש לתקופות ארוכות יותר. במאמר שלפניכם נספק מספר דוגמאות למקרים שכאלה ונפרט אודות היתרונות של השכרה ארוכת טווח.

באילו מצבים נדרשת השכרה ארוכת טווח?

קיימים לא מעט מצבים בהם השכרת רכב הינה פתרון אידיאלי, גם אם מדובר על תקופה ארוכת טווח. כך, לדוגמה, אם עליכם לבצע פרויקט תחום בזמן המחייב אתכם להתנייד ברכב משלכם באופן עצמאי ואין לכם רכב פרטי, השכרת רכב לטווח ארוך היא האופציה הנכונה ביותר עבורכם. בדיוק באותו אופן, אם אתם נעזרים בשירותיו של עובד באופן זמני לטובת משימה הנמשכת מספר חודשים ולא ניתן להקצות לו רכב הנמצא בבעלותכם או בבעלות החברה, הרי שגם במקרה הזה השכרה לטווח ארוך תהיה האפשרות החכמה ביותר.

למעשה, ניתן לומר כי השכרת רכב לטווח ארוך רלוונטית בכל מקרה שבו יש צורך ברכב לתקופה מוגבלת בזמן, כאשר בסופו של דבר אין לכם כל כוונה לרכוש רכב חדש או משומש (השכרה ארוכה טווח נמצאת בתווך שבין עסקאות ליסינג הנחתמות למספר שנים לבין השכרות קצרות טווח בנות מספר ימים עד שבועות).

דוגמה טובה נוספת למצב שבו מדובר באפשרות המוצלחת ביותר, ניתן למצוא במקרים שבהם רכשתם רכב חדש ועליכם להמתין מספר חודשים לרכב שיגיע לארץ. אם הספקתם למכור את הרכב הישן, באפשרותכם לשכור רכב לתקופה ארוכה יחסית על מנת שלא תישארו בלי רכב במשך חודשים ארוכים.

הקפידו להתייעץ עם אנשי המקצוע הנכונים

לא תמיד פשוט לדעת מהי האפשרות המומלצת ביותר, כלומר האם עדיף כבר לרכוש רכב משומש או חדש או שמא השכרה ארוכת טווח היא הפתרון המתאים ביותר. לכן מומלץ מאוד ליצור קשר עם אנשי המקצוע העובדים בחברות ההשכרה השונות ולאסוף נתונים בנוגע לעלויות המגוונות, לפני שמקבלים החלטה. במקרים רבים, גם ייעוץ מקצועי קצר אצל עובד מנוסה ובעל ותק רב בתחום יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כאב ראש ולילות בלי שינה. כל שעליכם לעשות זה למפות את הצרכים שלכם ואת הדרישות שלכם מהרכב, להבין מראש לכמה זמן אתם זקוקים לו ולספק את הנתונים לנציג השירות שיטפל בפנייה שלכם. בדרך כלל תוך זמן קצר תוכלו להבין מהי האופציה הנכונה ביותר עבורכם באופן אישי.

"סוג של" ליסינג תפעולי

חשוב לדעת כי ישנן חברות השכרת רכבים המציעות עסקאות המזכירות מאוד במבנה ובתנאים שלהן את עסקאות הליסינג התפעולי. הכוונה היא לכך שבאפשרותכם לשכור רכב למספר חודשים, כשבמהלך תקופת השכירות, תוכלו ליהנות מכל השירותים הכלולים בליסינג התפעולי, רק שבסופו של דבר לא תרכשו את הרכב. באפשרות הזו, תמורת תשלום חודשי קבוע, תיהנו משירותי דרך, שירותי תחזוקה ותיקונים ותוכלו לנהוג ברכב בראש שקט, בידיעה שלא תיתקלו בהפתעות לא נעימות. מודל זה נחשב לנוח מאוד ומשתלם מאוד, שכן לא תצטרכו להתעסק עם כל הנושאים הקשורים לרכישת או לאחזקת רכב.

אילו גורמים משפיעים על עלות ההשכרה?

ככל שתקופת השכירות ארוכה יותר, כך ההבדלים הקטנים בעלות ההשכרה יהפכו למשמעותיים יותר. בין הגורמים שחשוב לשים אליהם לב יש לציין את סוג הרכב, סוג פוליסת הביטוח, סוג הלקוח (עסקי או פרטי), סוג הרישיון (נהג חדש, נהג חדש צעיר וכו'), כמות הנהגים שעתידים לעשות שימוש ברכב השכור, אופי וכמות השירותים הנלווים ועוד. בנוסף, חשוב לדעת כי ישנן חברות המציעות מבצעים אטרקטיביים ביותר ללקוחות המעוניינים לשכור רכבים לתקופה העולה על חצי שנה לדוגמה ולכן ישנה אפשרות שדווקא הארכת תקופת השכירות תוכל לחסוך לכם כסף. בהצלחה!