למה להשוות מחירים לפני שבוחרים חברת השכרת רכב?

רכב גדול ורכבים קטניםאם אתם זקוקים לרכב שכור ליום או יומיים, ייתכן שתדלגו כלאחר יד על החלק החשוב ביותר בסיפור ולא תטרחו לבצע סקר שוק. ואכן, אנשים רבים המעוניינים בהשכרת רכב מוותרים על המחקר הקצר אך המשתלם ופשוט הולכים על חברת ההשכרה הראשונה שנתקלו בשמה בשיטוט זריז ברשת. זה המקום לציין כי מדובר בטעות ואפילו בטעות שעלולה לעלות לכם ביוקר. אולי יפתיע אתכם לגלות, אבל חברות השכרת הרכבים לא נוהגות לתאם ביניהן מחירים ולא אחת ניתן לראות כי ישנם פערים של מאות שקלים ואף למעלה מכך בין חברה אחת לשנייה.

החשיבות של השוואת מחירים

השוואת מחירים היא צעד בסיסי וחשוב שעליכם להתעכב ולהתעקש עליו בכל פעם שאתם באים במגע עם חברות השכרת רכב ומדובר בפעולה הכרחית וחשובה במיוחד, בעיקר כשמדובר בהשכרת רכב לטווח ארוך. חשבו על זה כך – אמנם חיסכון של 100 שקלים הוא עניין של מה בכך עבור אנשים מסוימים וייתכן שהזמן שלהם יקר יותר ולכן הם מעדיפים לבחור חברה באקראי מבלי לבזבז זמן יקר על סקר שוק וביצוע השוואת מחירים. אך מה קורה כאשר מדובר בתקופה של שבוע או חודש? במקרה הזה הפער כבר יכול לעמוד על הרבה יותר מכך ולהיות משמעותי עד שלא ניתן עוד להתעלם ממנו.

אז מה בדיוק צריך להשוות?

להלן רשימה מסודרת ומפורטת של כל הנושאים שצריך לברר כאשר מגיעים לחברת השכרת רכב, על מנת לאסוף נתונים לטובת ביצוע של השוואת מחירים יסודית ויעילה:

  • כמה ק"מ סך הכול כלולים בעסקה – חלק מהמבצעים המוצעים על ידי חברות ההשכרה השונות מוגבלים בקילומטרים. כך לדוגמה, ייתכן שיציעו לכם לשכור רכב קטן במחיר נמוך במיוחד, כל עוד תתחייבו שלא לעבור מכסה של 100 ק"מ ביום. אם לא תטרחו לברר כמה כסף תצטרכו לשלם עבור כל ק"מ מעבר למכסה, אין זה מן הנמנע שתופתעו לגלות ביום שבו תחזירו את הרכב השכור כי החשבון התנפח בצורה מפחידה ולא צפויה. לאור זאת וכדי להימנע מהפתעות לא נעימות, טוב תעשו אם תבררו בראש ובראשונה האם קיימת מכסת קילומטרים שיש לעמוד בה ואם אכן ישנה מסגרת קבועה, בררו כמה כסף תצטרכו לשלם בכל מקרה של חריגה.
  • השוואת מחירים של פוליסות ביטוח שונות – במקרים לא מעטים מה שבסופו של דבר מכריע את הכף לטובת חברה אחת ולא אחרת, הוא לא התנאים הקשורים לרכב עצמו אלא דווקא התנאים הקשורים לביטוח הרכב. לפיכך, מומלץ ביותר לברר מה כוללת פוליסת הביטוח וכמה כסף תצטרכו לשלם עבור הפוליסות השונות המוצעות לכם. מן הסתם בסופו של דבר תצטרכו להשוות בין העלות הכוללת של החבילה, המורכבת בין היתר מעלות פוליסת הביטוח ולכן חשוב לברר מהי העלות של המרכיב הספציפי הזה כמה שיותר מוקדם.
  • עלות התוספות – הרכב שתשכרו יגיע ללא תוספות, אלא אם כן תדאגו להזמין אותן מראש. הכוונה היא למשל למטען לטלפון הנייד, כיסא לתינוק ועוד. בכל חברת השכרה קיימת מדיניות שונה בנוגע לתוספות ולאביזרים וכמובן גם עלויות שונות שחשוב להיות מודעים אליהן בזמן.
  • שירותים נוספים – חשוב גם לברר מהי העלות של השירותים הנלווים שייתכן שתבחרו לצרף לעסקה. בין היתר מדובר בשירותי החלפת גלגל במקרה של תקר, ישנן חברות שמאפשרות לכם להשאיר את הרכב בבית הפרטי שלכם, מבלי להחזיר אותו לאחד מסניפי הרשת ועוד. כל שירות מיוחד שכזה גובה מטבע הדברים תשלום נוסף ולכן יש לברר מהי עלות השירותים שתזדקקו להם בכל חברה וחברה.